Biztonság 2
írta: Totalcar
Az 1995-ös Escortot az első tesztek alapján a Ford bizonyos pontokon áttervezte szerkezetileg, az alábbi tulajdonságok az 1999-ben újratesztelt autóra érvényesek.
Teszteredmények:
A frontális ütközésben a karosszéria instabillá vált, a keletkezett gyűrődésekből a tesztelők komoly problémákra következtettek. A lábtér oldalsó részén megtört a karosszéria a küszöb mellett, így a sofőr lábát a környéken lévő fémszerkezetek súlyos, akár végzetes sérülésekkel fenyegették. Ehhez hozzájött még, hogy a kormányoszlopon sem helyeztek el energiaelnyelő borítást, ami a combokat a nagyobb ütődésektől megvédhetné. A fékpedál hátramozdulása a lábfejet veszélyeztette, a mellkason mért terhelést pedig magasnak minősítették. Az újratervezett Escort már jobban vette az oldalsó ütköztetést, mint elődje, de a sofőr mellkasát túl magas erőhatás érte.